Rodzaje pokarmu bogatego w białko

Najbogatszymi w białko składnikami diety są produkty zwierzęce, czyli wszelkiego rodzaju mięsa, oraz ryby i warzywa strączkowe. Najwięcej białka jest w wołowinie i koninie. Wybierając rodzaj mięsa przy diecie proteinowej należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ilość tłuszczu, który mięso zawiera. To, które zawiera tłuszcz, zawiera mniej białka, dlatego jest mniej wartościowe. Warto wzbogacić swoją dietę o podroby i produkty drobiowe, choć i tu są pewne wyjątki, gdyż wątroba zawiera dużo węglowodanów, a kaczka i gęś są tłuste.

Dużą ilość białka znajdziemy też w już wspomnianych rybach, skorupiakach i mięczakach. Bardzo bogate w białko są rośliny strączkowe, dlatego należy je spożywać z głową. Organizm musi włożyć znacznie więcej wysiłku w spalanie białek niż w spalanie węglowodanów i tłuszczy. Posiłek wysokobiałkowy na dużo dłużej zapewnia nam sytość, a im dłużej nie jesteśmy głodni, tym mniej jemy i tym więcej chudniemy. Taka dieta powoduje przyrost mięśni. Gdy spożywamy zbyt mało białek, organizm pobiera je z mięśni.

Ilość przyswajanego białka przez człowieka

Każdy ostro trenujący bądź dopiero co zaczynający swoją przygodę z siłownią człowiek powinien wiedzieć, że faszerowanie się od dnia do nocy różnego rodzaju specyfikami zawierającymi aminokwasy jest delikatnie powiedziane niepotrzebne. Nie trzeba jeść także białek z jajek kurzych, specjalnych, wysokobiałkowych mięs oraz pić koktajli białkowych, by nasze mięśnie przybrały na masie.silownia_bialko

 Białko jest niezbędnym składnikiem do odpowiedniego funkcjonowania organizmu, ale to nie znaczy, że możemy je spożywać w takich ilościach, jakich chcemy. Przy ciężkich ćwiczeniach przyda się odrobina więcej białka, ale jego nadmiar powoduje choroby. Nie można tak sobie bez konsultacji z dietetykiem czy lekarzem zwiększać ilości przyjmowanego białka. Równie dobrze może się okazać, że ilość białka, którą na co dzień spożywamy wystarczy, by mięśnie prawidłowo się rozrastały. Nie należy słuchać porad kolegów ćwiczących na siłowni razem z nami, gdyż oni mogą się nie znać. Zamiast przyrostu mięśni może się okazać, że efektem końcowym będzie niechciana choroba.